Επαγγελματικές κάρτες, ένα δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ : Χρησιμοποιήστε τες σωστά!
Μπορεί το ψηφιακό μάρκετινγκ να είναι αυτό που κυριαρχεί όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε κάποια πετυχημένα και λειτουργικά στοιχεία παραδοσιακού μάρκετινγκ που βοηθούν στην εικόνα και στην εξέλιξη της επιχείρησής μας. Ένα τέτοιο στοιχείο είναι οι κλασικές επαγγελματικές κάρτες- που όλοι γνωρίζουμε- και οι οποίες μπορούν να μετατραπούν σε εξαιρετικό εργαλείο μάρκετινγκ.
Ίσως σκέφτεστε πώς οι επαγγελματικές κάρτες θα επηρεάσουν τους πελάτες(ή εν δυνάμει πελάτες) προς όφελος της επιχείρησής σας; Αν σκέφτεστε την κλασική κάρτα που δίνατε μέχρι τώρα τότε σωστά σκέφτεστε πως δεν θα κάνει κάποια ιδιαίτερη διαφορά.
Ίσως είναι καιρός να αρχίσετε να σκέφτεστε τις επαγγελματικές σας κάρτες ως εργαλεία μάρκετινγκ και όχι απλώς ως έναν τρόπο για να δώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας. Με κάποιες μικρές αλλαγές και προσθήκες οι επαγγελματικές σας κάρτες μπορούν να μεταμορφωθούν και να αποτελέσουν εξαιρετικό τρόπο προώθησης της επιχείρησής σας.
Παρακάτω σας αναφέρουμε κάποιους τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
Οι επαγγελματικές κάρτες ως εργαλεία μάρκετινγκ
1. Συμπεριλάβετε μαρτυρίες
Οι μαρτυρίες(testimonials) είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό στοιχείο. Πολλές φορές μάλιστα καθορίζουν και την ολοκλήρωση της πώλησης. Οι πιθανοί σας πελάτες πάντα ενδιαφέρονται να γνωρίζουν τι έχουν να πουν οι υπάρχοντες πελάτες σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μέσω μαρτυριών. Οι μαρτυρίες αυξάνουν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη. Οπότε γιατί να μην συμπεριλάβετε μερικές στην επαγγελματική σας κάρτα; Σαφώς δεν μπορούν να μπουν πολλές μαρτυρίες όμως μια με δυο από τις καλύτερες μαρτυρίες είναι αρκετές.
2. Κάντε τις κάρτες σας πολυλειτουργικές
Ο στόχος στο να κάνετε τις επαγγελματικές σας κάρτες πολυλειτουργικές είναι τα στοιχεία σας να βρίσκονται μπροστά στον εν δυνάμει πελάτη με πολλούς τρόπους. Μπορεί η κάρτα σας να είναι σελιδοδείκτης, σημειωματάριο, αυτοκόλλητο, μαγνήτης ακόμα και μπρελόκ.
Πλέον υπάρχει απίστευτη πληθώρα επιλογών. Εσείς απλά βεβαιωθείτε ότι η κάρτα σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί με περισσότερους από έναν τρόπους και είναι λειτουργική. Με αυτόν τον τρόπο είναι λιγότερες και οι πιθανότητες η κάρτα να χαθεί ή να πεταχτεί.
3. Προσθέστε το website σας
Το website είναι ένα απαραίτητο εργαλείο και στοιχείο για την επιχείρησή σας. Είναι το on-line κατάστημα ή γραφείο σας! Είναι η επιχείρησή σας είναι παρούσα στο διαδίκτυο; Τότε η επαγγελματική σας κάρτα είναι το μέσο για να δώσετε τη «διεύθυνση» του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Η επικοινωνία ύπαρξης του website αλλά και η προτροπή να μπουν οι πελάτες σας σε αυτό δείχνει επαγγελματισμό.
4. Βάλτε στην κάρτα τα προφίλ σας στα social media
Τα social media πέρα από ένα μέσο προβολής είναι και εργαλείο δουλειάς. Μάλιστα, μέσα από αυτά γίνονται αρκετές πωλήσεις. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν είναι απαραίτητο να βάλετε επάνω στην κάρτα σας τα προφίλ των social media που βρίσκεστε. Σε τελική ανάλυση είναι πιο πιθανό οι άνθρωποι να σας ψάξουν μέσω των social media και όχι τόσο μέσω του website ή του τηλεφώνου.
5. Γράψτε το email σας
Πάρα πολλοί άνθρωποι προτιμούν την επικοινωνία μέσω email καθώς την θεωρούν πιο αξιόπιστη(τα γραπτά μένουν) αλλά και πιο εύκολη. Ενδεχομένως το να μην συμπεριλάβετε το email σας στη σημερινή εποχή θα ήταν σα να μην είχατε αναγράψει το τηλέφωνο σας μια 20ετία πριν. Εκτός από στοιχείο επικοινωνίας είναι απαραίτητη προσθήκη καθώς αποπνέει και αυτό επαγγελματισμό.
6. Βάλτε το πρόσωπό σας στην κάρτα σας
Μπορείτε να θυμηθείτε όλα τα πρόσωπα πίσω από τις επαγγελματικές κάρτες στο γραφείο σας; Όχι, έτσι; Πιθανότατα το ίδιο συμβαίνει και με τους πελάτες σας! Οπότε τι θα λέγατε να βάλετε μια φωτογραφία του εαυτού σας στις κάρτες σας; Οι δυνητικοί σας πελάτες θα σας θυμούνται πολλούς μήνες μετά τη σύντομη γνωριμία σας και θα αισθάνονται οικεία μαζί σας. Αυτό μπορεί να σας δώσει και ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας που ενδεχομένως δεν θα έχουν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση.
7. Αναφέρετε έναν σκοπό που στηρίζετε
Το να ενημερώνετε για έναν σκοπό που στηρίζετε μπορεί να είναι εξαιρετικό για την επιχείρησή σας. Το brand σας μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο σε έναν δυνητικό πελάτη, επειδή είναι παθιασμένος με τον σκοπό που στηρίζετε. Δίνει επίσης στους ανθρώπους μια γεύση για το τι σας οδηγεί και τι αντιπροσωπεύετε εσείς και η επιχείρησή σας. Παραδείγματα τέτοιων σκοπών που μπορεί να έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας είναι φιλανθρωπίες σε ευπαθείς ομάδες και η προστασία των ζώων ή του περιβάλλοντος.
8. Αναφέρετε το μότο σας/ ένα απόφθεγμα που εμπνέει
Πολλοί άνθρωποι αγαπούν τα αποφθέγματα ειδικά όσα εμπνέουν και παρακινούν. Αρκετοί μάλιστα μπορεί να ταυτιστούν και να συνδεθούν μαζί σας επειδή πιστεύουν το ίδιο. Ακόμα και έτσι να μην γίνει όμως, το ότι θα διαβάσουν κάτι ωραίο δεν θα τους αφήσει αδιάφορους.
9. Βάλτε επάνω στην κάρτα σας QR code
Ίσως να μην το έχετε προσέξει αλλά όλο και περισσότεροι βάζουν QR code επάνω στις κάρτες τους. Είναι κάτι πολύ σύγχρονο, ελκυστικό αλλά αυξάνει και την περιέργεια για το τι μπορεί να κρύβεται από πίσω.
Τι μπορεί τώρα να είναι αυτό το QR code;
Μπορεί να οδηγεί σε ένα βίντεο, μια landing page, μια φόρμα επικοινωνίας ή σε μια ψηφιακή κάρτα όπου εκεί θα υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία και τα link της επιχείρησής σας: το website, τα social media ακόμη και ένα μικρό portfolio.
10. Δώστε κάποια ειδική προσφορά
Η επαγγελματική σας κάρτα είναι πιθανό να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο όταν συνοδεύεται από κάποια ειδική προσφορά. Θα μπορούσατε να προσφέρετε ένα δώρο ή ένα κουπόνι για προϊόντα στον ιστότοπό σας. Αν και έχει μεγαλύτερο κόστος, κάτι τέτοιο θα βοηθήσει να θυμούνται οι εν δυνάμει πελάτες την επωνυμία σας αλλά και η κάρτα σας θα κρατηθεί σε περίοπτη θέση για περισσότερο καιρό.
11. Ελκυστικός σχεδιασμός
Δημιουργήστε μια κάρτα που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μια κάρτα που ακόμα κι αν δεν θυμούνται τα στοιχεία σας θα μείνει στο μυαλό των πελατών σας. Αυτό μπορεί να είναι το σχήμα, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, η διάταξη, οτιδήποτε. Ένας ελκυστικός σχεδιασμός δείχνει επαγγελματισμό και κάποιον που παίρνει στα σοβαρά την επιχείρηση του.
12. Χρησιμοποιήστε ποιοτικό υλικό για να φτιάξετε την επαγγελματική σας κάρτα
Αν και οι πληροφορίες που αναγράφονται στην επαγγελματική σας κάρτα είναι σημαντικές για τη δημιουργία δυνητικών πελατών, είναι επίσης σημαντικό να σκεφτείτε το υλικό και την υφή της. Πολλοί προσπαθούν να μειώσουν το κόστος χρησιμοποιώντας υλικά χαμηλής ποιότητας για τη δημιουργία επαγγελματικών καρτών. Αυτό μόνο θα καταστρέψει τη φήμη της επιχείρησής σας. Ένα μεγάλο ποσοστό επαγγελματικών καρτών μέτριας ποιότητας καταλήγουν στον κάδο των σκουπιδιών. Οι υποψήφιοι πελάτες μπορεί να σας κρίνουν από την ποιότητα των επαγγελματικών καρτών που δίνετε. Θα καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας μπορεί να συμβαδίζουν με την κακή ποιότητα της κάρτας σας.
13. Χρησιμοποιήστε κάρτες NFC
Ότι πιο καινούργιο και εντυπωσιακό στο κόσμο των επαγγελματικών καρτών είναι σίγουρα οι κάρτες NFC. Φτιαγμένες από ανθεκτικό υλικό(συνήθως πλαστικό) δεν περνούν αδιάφορες. Η NFC(Near FieldCommunication) τεχνολογία βρίσκει όλο και περισσότερες εφαρμογές στην καθημερινότητα και οι επαγγελματικές κάρτες είναι μια από αυτές. Οι κάρτες NFC έχουν ενσωματωμένο ένα τσιπ. Όταν η συσκευή με δυνατότητα NFC του πελάτη έρθει κοντά με την κάρτα σας εμφανίζεται στην οθόνη του μια σειρά από ενέργειες που μπορεί να πραγματοποιήσει. Όπως, να αποθηκεύσει αυτόματα το τηλέφωνο σας στις επαφές του, να ανοίξει το site σας ή τον χάρτη με την τοποθεσία σας, ακόμα και να δει δείγμα της δουλειάς σας(εφόσον έχετε αποθηκεύσει κάτι τέτοιο). Μια NFC κάρτα μπορεί να περιλαμβάνει σχεδόν όλα όσα αναφέραμε μέχρι τώρα. Κοινώς είναι το μέλλον!
Περισσότερα για τις NFC κάρτες είχαμε αναφέρει και εδώ: Γιατί Οι Επαγγελματικές Κάρτες NFC Είναι Το Μέλλον Της Επιχείρησης Σας
Συνοψίζοντας
Αυτές οι συμβουλές δείχνουν ότι μικρές(ή μεγάλες) αλλαγές σε μια τυπική επαγγελματική κάρτα μπορούν να τη μετατρέψουν σε ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ και εσείς να δείξετε ότι είστε πρωτοπόροι στο τομέα σας.Επίσης, δείχνει ότι συμβαδίζετε με τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και ότι ασχολείστε πραγματικά με την επιχείρησή σας.
Οι έξυπνα σχεδιασμένες επαγγελματικές κάρτες σάς δίνουν τη δυνατότητα να συνδεθείτε ακόμη πιο βαθιά με τους πελάτες αλλά και να κάνετε το brand σας αξέχαστο!
Διαβάστε επίσης:
Η ψηφιακή επαγγελματική κάρτα είναι πλέον γεγονός και έχει πολλά πλεονεκτήματα
Έχετε σκεφτεί μια έξυπνη i-card για την επιχείρηση σας; Αν όχι, μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ για ποιο λόγο πρέπει να αποκτήσετε. Για οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε και συνθεθείτε μαζί μας σε Facebook, Instagram και Linkedin.